Relatiegeschenken als promotie

Het is als bedrijf zijnde altijd leuk om een relatiegeschenk weg te geven, maar tegelijkertijd is het ook voor iedereen leuk om een relatiegeschenk te ontvangen. Het ontvangen en weggeven van relatiegeschenken zou dus al voldoende argument moeten zijn om dit gewoon te doen, maar hieronder toch een aantal belangrijke voordelen van een relatiegeschenk.

 

Een relatiegeschenk is ‘in’

Het weggeven van relatiegeschenken gebeurd al sinds jaar en dag. Iedereen kent ze wel, de bedrukte pennen en muismatten. Hierdoor krijg je misschien een verkeerd beeld, want relatiegeschenken zijn absoluut niet achterhaald. De relatiegeschenken van tegenwoordig kunnen heel uiteenlopend zijn. Om naamsbekendheid te creëren is het belangrijk dat je doelgroep met regelmaat herinnert wordt aan jouw bedrijf. Door een bedrukte pen wordt een potentiële klant telkens herinnert aan jouw bedrijf. Wat nog beter is is wanneer een relatiegeschenk een hype wordt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan poppetjes die je kunt sparen bij de supermarkt.

Relatiegeschenk is relatief goedkoop

In vergelijking met een advertentie of media campagne is een relatiegeschenk een stuk goedkoper. Een advertentie is eenmalig en een relatiegeschenk – denk hierbij aan een memoblokje of een pen – brengt vaker jouw bedrijf onder de aandacht.

Relatiegeschenken bereiken doelgroep

Wanneer je relatiegschenken vergelijkt met folders, advertenties en open dagen kun je stellen dat relatiegeschenken altijd hun doelgroepen bereiken. Een relatiegeschenk kun je weggeven bij een bedrijfsevenement of een beurs of je kan ervoor kiezen om ze te laten bezorgen. In de omgeving van Haarlem kun je dan bijvoorbeeld kiezen voor pakketservice Haarlem. Relatiegeschenken zorgen ervoor dat je je budget heel effectief gebruikt, maar ook dat je een direct kanaal hebt met je doelgroep.

Uitgebreide mogelijkheden

De mogelijkheden van relatiegeschenken zijn tegenwoordig een stuk vooruitgegaan. Je kan via een webwinkel binnen een mum van tijd een aantal honderd relatiegeschenken laten bedrukken. Niet alleen je logo laten opdrukken behoord tot de mogelijkheden, er zijn vele opties om je relatiegeschenk persoonlijker te laten maken.

Waardering promotiemateriaal

In tegenstelling tot advertenties en mailings wordt een relatiegeschenk eigenlijk altijd wel gewaardeerd door de doelgroep. Ontvangers van telefoontjes, mailings en lezers van advertenties zijn niet altijd blij met de promotie van een bepaald bedrijf. Ontvangers van relatiegeschenken storen zich vaak niet aan de vorm van promotie.